2. Formulier voor het indienen van een bezwaarschrift tegen een besluit van het waterschap

Over dit formulier

Besluiten van of namens het bestuur van ons waterschap worden zo zorgvuldig mogelijk voorbereid en genomen. Daarbij worden alle betrokken belangen tegen elkaar afgewogen.

Ondanks onze zorgvuldige voorbereiding kan het voorkomen dat u het niet eens bent met een besluit van het waterschap. U vindt bijvoorbeeld dat uw belang onvoldoende aandacht heeft gekregen, of u bent van mening dat het waterschap het besluit heeft genomen op basis van te weinig of verkeerde informatie.

Dan kunt u tegen een besluit bezwaar maken als u belang hebt bij dat besluit: u woont bijvoorbeeld in de buurt waar de werkzaamheden gaan plaatsvinden, of u bezit er een stuk land.

Niet tegen alle besluiten kan bezwaar gemaakt worden. Tegen een beleidsregel (nadere uitwerking van de keur voor een specifiek onderwerp) en een verordening staat geen bezwaar open, evenals tegen de intrekking of de vaststelling van de inwerkingtreding hiervan.

Als er bezwaar tegen een besluit open staat, wordt dit vermeld bij de bekendmaking van dat besluit.

Let op!

Bezwaren tegen storende situaties, zoals een kapot hek, een ingezakte duiker, vervuild water, dode vissen, het waterpeil in de sloot, overlast door stank, worden beschouwd als meldingen van een incident of calamiteit . Hiervoor kunt u wel bij ons terecht, maar niet via het bezwaarformulier. Ook kunt u melding doen van schade of overlast veroorzaakt door het waterschap. Zie hiervoor Meldingen/schade of overlast veroorzaakt door het waterschap .

Bezwaren tegen de manier waarop u door een bestuurder of een medewerker van het waterschap bent behandeld (u vindt dat er niet serieus naar u geluisterd wordt, dat u aan het lijntje wordt gehouden, of dat u verkeerd of helemaal niet geïnformeerd bent) worden beschouwd als klachten. Dit soort klachten kunt u schriftelijk, telefonisch of via een mailformulier aan ons meedelen.